vrijdag 11 augustus 2017


Zomer alweer bijna voorbij

Het is alweer ruim een week augustus en de zomer is weer bijna voorbij.
Het weer in augustus is wisselvallig....dus dat is soms droog en dan afgewisseld door een natte dag.

Na de vorige post heb ik met regelmaat een heerlijk fietsritje gemaakt. Soms kort en soms wat langer en langer betekent meer dan 100 km.
Ik heb mijn routes wat verlegd.  Eerst zocht ik mijn weg in de richting van Etten Leur - Klundert en Willemstad maar de afgelopen keren ben ik de richting van Bergen op Zoom en Huijbergen .
De Oesterdam om Bergen op Zoom heen heb ik ook ontdekt.
Een prachtig stukje natuur en dan door de bossen richting Wouwse Plantage.


Goede fietspaden afgewisseld door dorpskernen met steentjes of klinkertjes.
Ik heb zelfs in Juli tweemaal op de Tacx gereden op zolder omdat het buiten echt te slecht was.
Maar daar staat tegenover dat ik afgelopen zondag een rit van 124 km kon rijden met prachtig weer en weinig wind. 

Over de Philipsdam en de Oesterdam en het voelde heerlijk. Een beetje zoeken en gokken maar doordat ik er dinsdag al was geweest wist ik ongeveer wel waar ik was en wist ongeveer wel waar ik ging uitkomen.
Brabant is natuurlijk een prachtige provincie maar de combinatie met Zuid-Holland en Zeeland ligt natuurlijk voor de hand omdat het zo dichtbij elkaar ligt.
Verder kan ik snel de grens over en fiets ik zo door Belgiƫ als ik dat zou willen.

Op Twitter @Bijnaelkedag  ben ik ook actief en plaats ik af en toe de links naar een rit die je kunt zien d.m.v. een filmpje van Relive.
B.v de laatste rit : www.relive.cc/view


Het was wel gelijk de laatste rit van afgelopen week want ik heb door werk , slecht weer en klussen thuis geen tijd gehad om te gaan fietsen. Balen maar soms gaan andere zaken voor.
Zoals de traprenovatie wat mijn vrouw al heel lang wilde.....Ik zag dat niet zitten en nu weet ik weer waarom niet.
Een behoorlijk klusje met veel zagen, meten  en nog eens meten...
Hopelijk is het mooi geworden en kan ik weer aan fietsen gaan denken al ligt er nog een behoorlijke verfklus op het programma. Dat moet gebeurt zijn voor vakantie in oktober omdat het daarna qua weer niet meer zal lukken.

Verder ben ik natuurlijk nog actief op Instagram met foto's van onze maaltijden en/of mijn bakresultaten.  Ik noem kokosmakronen, een banaan-appel-kokos cake of een heerlijke chocolade bananenbrood. Lekker , gezond en gevarieerd eten vind ik belangrijk en probeer op deze manier gezond te blijven. 



De combinatie met mijn fietsritjes bevalt uitstekend. Door mijn zittend werk heb ik die beweging ook nodig. Naar mijn werf fietsen kan niet altijd door het slechte weer of de werktijden ( in de ochtend na de nachtdienst naar huis fietsen is niet fijn).

Het is nog iets minder dan 70 dagen tot mijn vakantie naar Colombia dus werk lekker door en hoop nog op heel lekker weer om te fietsen en mijn schilderwerk te kunnen afmaken.
Als dat klaar is heb ik daar een aantal jaren geen omkijken naar.

Ik voel me goed en gezond en ben blij met wat ik heb.
Een prachtige lieve vrouw, werk dichtbij huis, een schat van een dochter ,een prachtig huis waarin ik mee heerlijk voel.  Dus wat wil een mens nog meer.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten