vrijdag 19 mei 2017


Twee Toertochten 

De weken vliegen om en nog een paar weken voor ik vakantie heb.

De toertocht van Servais Knaven is geweest en het was fris. Eigenlijk heb ik het de gehele dag koud gehad. Plus een pijl gemist en dat zorgt er dus voor dat ik bij thuiskomst 183,8 km had gefietst.
Ik was kapot en dat is niet erg want uiteindelijk moet het allemaal niet te gemakkelijk gaan.



De organisatie was OK. Daar zeg ik eigenlijk mee dat het beter zou kunnen. Bij vertrek en onderweg ( 1 verzorgingspost na 65 km) krentenbollen / bananen en sportdrank. 
Dat was dik voor elkaar en de route was aardig. Ook door België en iedereen weet wat voor wegen ( lees betonplaten) daar soms liggen. 
Bij terugkomst geen herinnering of aandacht door de organisatie. 
Ik heb trouwens Servais Knaven niet gezien. Dat was wel jammer. Ik had graag een selfie gemaakt met deze held van de kasseien.

Dit was op zondag 7 mei en ik zei al dat het fris / koud was op die dag. De dagen daarna waren iets beter. Door werk een aantal dagen niet gefietst maar op donderdag nog een ritje gemaakt van 65 km en daarna eigenlijk mijn fiets in orde gemaakt door een kleine onderhoudsbeurt bij Peinder Bike Service in Oud Gastel. 

Op zaterdag 13 mei stond de Koos Moerenhout Classic op het programma. 
De KMC in Steenbergen en omgeving.
Ook een tocht van 130 km en op en neer naar Steenbergen bracht me op een totaal van 157,3 km.
Niet verkeerd gereden en dat scheelt weer.


Onderweg 3 verzorgingsposten met drinken, bananen ,koeken , koffie en toiletten.
Plus onderweg op zeker 6 a 7 (misschien meer) plaatsen verkeersregelaars die zorgen voor een veilige oversteek.
Stempel bij vertrek en onderweg bij de laatste post een stempel plus bij terugkomst de laatste symbolische stempel. 
Onderweg veel wind gehad en dat kost veel energie maar toch was niet zo kapot als vorige keer bij Servais. Je hebt het volbracht en dan weer terug naar huis.
Ik was thuis na wat kwark en een douche alweer snel opgeknapt. 

Ook nu weer een aantal dagen niet gefietst en op woensdag was het prachtig weer. Volgens de Bilt de warmste dag van het jaar tot dan toe. 
Dus op mijn vrije dag kon het niet beter.  Onderweg kwam ik er achter dat er nog meer wind stond dan tijdens de KMC toertocht. 


Ik had weinig gegeten en had alleen water bij me. Ik had door de zon en de wind ontzettend droge lippen en ben na twee uurtjes huiswaarts gegaan. 
Ongelooflijk dat je 4 dagen daarvoor ruim 150 km kunt fietsen en dan met 60 km best moe kunt zijn.
Ik had in Willemstad nog een ijsje gekocht om iets zoets te nemen en daar knapte ik best van op. 
Toch besloot ik naar huis te rijden i.p.v. door te rijden naar een afstand van 80 of meer.

Vanochtend was het weer wat druilerig en aangezien ik ook mijn fiets nog even langs de Bike Service wilde brengen i.v.m.  kraak vanuit de trapas besloot ik binnen te fietsen.
Ik heb tenslotte niet voor niets mijn Giant boven op de Tacx staan voor dit soort dagen.
Weinig tijd of slecht weer.
Dus een ruim uur gefietst met de afdaling van de Col du Galibier op de laptop en op de tablet muziek van Armin van Buuren.
Toch wat gedaan en morgen zien we wel verder. Het weerbericht geeft 20% kans op regen dus dat valt mee.

Mijn weektotalen schommelen enorm van 146 , 90 , 120, 328 naar 222. 
Mijn maand totalen zijn 1003 , 688 , 638 , 565 en nu in mei heb ik al 669 dus dat kan nog een mooi aantal worden. Dus nu na bijna 5 maanden heb ik al 3562 km gefietst. 
Ik ben tevreden en het jaar is nog lang niet om.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten