donderdag 4 mei 2017



Herfst in Mei en knieklachten

Het is weer bijna een maand geleden van mijn vorige bericht.
Toe vertelde ik over mijn nieuwe vriendin...
De Sensa Trentino SL

April had prachtige zonnige dagen zodat elke wielrenner ( toerfietser) er lekker op uit kon. Genieten van het voorjaar. April bleef niet zo en er kwam kou en regen. Temperaturen die je eerder bij de winter of herfst verwacht. Je hoopt dan dat Mei beter zal gaan maar dat is dus niet zo. 
Nu kan ik natuurlijk op zolder op mijn Tacx en mijn Giant gaan zitten maar als je eenmaal buiten bent geweest is dat al minder leuk.
Toch heb ik enkele malen gebruik gemaakt van die mogelijkheid en hoop ondertussen dat het de volgende dag beter is.
Had ik in januari 1003 km gefietst en in februari 688 werd het in maart weer minder nl.638 km.
In april zou ik het beter doen met die mooie dagen. Die minder mooie dagen gooiden roet in het eten.
Ik haalde namelijk maar 565 km.   Balen.

Tot nu heb ik 408 km op mijn nieuwe Sensa ( Thanks to Strava). Rene van Peinder Bike Center vroeg vorige week nog wanneer ik voor mijn eerste onderhoudsbeurtje ( 500km) kwam. Binnenkort dus.

Aanstaande zondag ga ik deelnemen aan de Servais Knaven Classic 2017 in Etten Leur en omstreken.
Ik ga voor de 125 km en hoop op aardig droog weer. De website Servaisknavenclassic.nl geeft het volgende aan.


125KM

De 125km route is voor gevorderden. Deze route gaat richting BelgiĆ«, en raakt Meerle, Baarle Hertog en Baarle Nassau aan. 
Je rijdt over het leuke Bels Lijntje naar Chaam en zo rijd je terug naar Breda voor een tussenstop bij Decathlon. Daar krijg je van ons verse krentenbollen, bananen en sportdrank. 
De route voert daarna weer terug naar BelgiĆ«, en daarbij rijd je een deel de aankomende fietsers tegemoet aan de andere zijde van de weg. 

We zorgen dat de route goed uitgepijlt wordt, dus fout rijden zal niet gaan! Via Zundert kom je terug in Nederland, en rijd je naar de start/finish. 125 km zitten erop! 

Dus dat is zondag. Morgen eerst een stukje verkennen want ik wil met de fiets naar Etten Leur. Plus de route en weer terug naar huis. Ik denk bij elkaar ruim 160 km. En dan moet ik niet verkeerd rijden zoals vorig jaar toen ik 133 i.p.v. 125 heb gereden. 
De afgelopen weken op de nieuwe Sensa hebben er wel voor gezorgd dat ik in mijn linkerknie wat pijnklachten heb gekregen. Mogelijk door het fietsen op het grote blad.
Plus de enorme wind die er stond in april en het harde werken daar tegen hebben er voor gezorgd dat er wat overbelasting is ontstaan. Dus de afgelopen ritten op het kleine blad gefietst om er voor te zorgen dat de klachten afnamen. Dat is volgens mij gelukt.
Ook een aantal dagen bewust niet gefietst. Het kon niet anders. 
Maar afgelopen maandag heb ik na drie nachtdiensten dat allemaal goedgemaakt. Ik heb bijna 4 uur in de kou gefietst ( althans bewolkt en veel wind). Dat leverde 103 km op en ik voelde me strek en heb licht mijn knie wat gevoeld maar nu voel ik eigenlijk niets meer. Dus voor zondag is dat goed nieuws. 
Ik heb vanmorgen mijn ligstuur ( beugels ) op mijn fiets gemonteerd zodat ik mezelf kleiner kan maken en mijn handen rust kan geven door lekker te gaan liggen. Ideaal.


Deze ligsteunen zaten op mijn Giant en zijn nu  overgezet op de Sensa. 
Ik heb ze echt gemist de afgelopen 400 km.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten