maandag 19 december 2016



Hartritme stoornis

Het einde van het jaar 2016 komt dichterbij.

Het is nu 19 december en ik heb sinds eind oktober niets meer geplaatst.
Deels door tijdgebrek en deels door gebrek aan inspiratie.
Ik was in september naar de Mont Ventoux geweest en had van januari t/m september dus een onderwerp en een doel : De Mont Ventoux beklimmen.

Dat is ook gelukt en de maanden daar naar toe waren geweldig. De spanning die zich opbouwt. De trainingen in al die maanden vanaf 1 januari. De duizenden kilometers waren een genot met als doel in september die beroemde top te halen.
Daarna was de trots groot en eigenlijk ook weer niet. Ik had graag de drie beklimmingen op 1 dag gedaan.
Dat is niet gelukt ( zie eerdere berichten waarom niet).
Mijn stempelkaart voor de Cinglé ligt ongebruikt in de kast.

In november de eerste 2 weken veel gewerkt om op 17 november op vakantie te gaan. Zonder fiets.
Bij terugkomst wederom diensten gedraaid ter compensatie van de vakantie.
Nu is het december en de Tacx staat permanent in de bijkeuken en ik heb toch in september nog 679 km gereden. In oktober 615 km en in november maar 267 km. Dat is echt weinig.

Nu had ik me voorgenomen om in december zoveel te fietsen zodat ik voor 2016 het aantal van 10.000 km zou gaan halen.
Het is nu de ochtend van 19 december en ik sta op 9362.9 km.
Dat maakt nog een restant van 637.1 km.
Daar heb ik nog 13 dagen voor dus dat lijkt me een haast onmogelijke opdracht omdat het neer komt op 49 km per dag en ik zie mezelf niet fietsen tijdens kerst of nieuwjaarsdag waarbij ik ook nog moet werken op die dagen.

Ik heb een excuus dat het misschien direct wat minder belangrijk maakt.

Afgelopen woensdag 14 december ben ik wakker geworden met een onregelmatige hartslag. Ik kon mijn polsslag niet goed vinden en laat staan tellen. 
Heel snel wisselde af met stilstand.
Ik heb zelf met een bloeddrukmeter mijn hartslag getracht vast te stellen maar die gaf een symbool van een hartje met een pijl. Dat symbool gaf in de gebruikshandleiding aan om de huisarts te bellen.

Ik heb rond 08.00 uur de huisarts gebeld waar ik direct kon komen. Daar ben ik (bij afwezigheid van mijn eigen huisarts) door een vervangende arts in opleiding opgevangen en zijn de eerste vragen beantwoord en is opnieuw mijn polsslag gemeten. Deze arts heeft me doorverwezen naar de poli in Oudenbosch voor een hartfilmpje.


Daar ben ik met mijn vrouw naar toe gegaan en na inschrijving is dat hartfilmpje ook gemaakt en beoordeeld door een cardioloog. 



Met de uitslag en advies terug naar de huisarts die mij weer doorverwees naar het Bravis in Roosendaal. Ik kon direct naar de spoedeisende hulp. 
Rond 10.30 uur kwam ik daar aan in gezelschap van mijn vrouw.
Wederom inschrijven en uiteindelijk beland ik daar op een bed en ben aan de monitor gehangen. Er is ook weer mijn bloeddruk gemeten. 
Er is bloed geprikt en er is een hart-longfoto gemaakt. 
Ik heb vragen beantwoordt en mijn ritme is weer normaal geworden nadat ik daar was aangekomen.
Ik heb ongeveer 4 uur lang hartritmestoornis gehad. 
Om ongeveer 14.00 uur ben ik ontslagen met een afspraak voor januari om een hartechografiek te laten maken.

Dus dat is er gebeurt.
Volgens de deskundigen kan ik weer gewoon alles doen.
Ik heb donderdag de gehele dag een OR vergadering gehad en vrijdag heb ik een uurtje op de fiets/ tacx gezeten.
Nu zit ik in een cyclus van 4 nachtdiensten en vind ik het altijd moeilijk om s`middags na mijn slaapmoment te gaan fietsen omdat ik dan net wakker ben en ook na de maaltijd in de avond fietsen valt ook niet mee.

Dat betekent dat die 13 dagen niet benut gaan worden en het dus in minder dagen moet gaan gebeuren.
Dus ik zal enkele dagen van 80 a 90 km moeten maken. En dat kan natuurlijk.
Ik geef nog niet op.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten